فروش اطلاعات هویتی به هکرها؛ چه کسی پاسخگو است؟

رسانه کلیک– فروش اطلاعات هویتی افراد به هکرها موضوع امروز و دیروز نیست و بارها این موضوع اتفاق افتاده است. اخیرا یکی از کارشناسان فناوری اطلاعات با انتشار تصاویری چرایی و علت این موضوع را زیر سوال برده و عنوان کرده است که در این خصوص چرا کسی پاسخگو نیست؟

 میلاد نوری، کارشناس فناوری اطلاعات در کانال خبری خود با انتشار تصاویری از فروش اطلاعات هویتی و تصاویر کارت ملی و سلفی با مدارک مردم به فیشینگرها خبر داده  و نوشته است: «چند وقت پیش پرسیدم آیا فروش اطلاعات  هویتی کاربر مثل سلفی با کارت ملی و… قانونی است؟ ‏امیر ناظمی پاسخ داد که این کار قانونی نیست. اما کلی از مدیران کسب‌وکارها و صرافی های آنلاین و…  نوشتند راه دیگه‌ای نیست و باید مدارک رو بگیریم و…

‌‏حالا ظاهرا عکس‌های احراز هویت یکی از صرافی های آنلاین کریپتو دست هکرها افتاده و اطلاعات هویتی و عکس کارت ملی و سلفی مدارک ملت رو مثل نقل و نبات به فیشینگرها می‌فروشند.
چه کسی پاسخگوست؟ هیچکس.
آیا خود کسب و کار پاسخگوست؟ خیر.
‌تایید و تکذیب دوای درد نیست، مشکل خلا قانونی در این زمینه‌ست:
یکی دو صرافی در بیانیه‌ای این خبر رو تکذیب کردند. اصلا مهم نیست اسم صرافی و سایتی که مدارک متعلق به اون ها بوده. مهم اینه مدارک هویتی کاربران باز هم مثل گذشته در حال فروش است.  مدارک به فرض متعلق به صرافی x نباشد. به هر حال مدارک متعلق به یکی از کسب و کارهای آنلاین بوده که الان به دست افراد دیگری رسیده است. بحث الان کلیت ماجراست. چرا باید یکسری کسب‌وکار مدارک هویتی مردم رو بگیرند بدون اینکه مشخص باشد شرایط نگهداری از مدارک و تامین امنیت و… در چه وضعیتی است. مشکل اصلی در این میان کلیت موضوع دریافت مدارک از مردم و گنگ بودن شرایط نگه‌داری از مدارک است.»

با توجه به شرایط پیش آمده باید دید در ادامه آیا مسیولین در این خصوص اقدامی انجام خواهند داد؟ آیا در دنیا هم برای گرفتن اطلاعات کاربران از شرایطی مشابه استفاده می‌شود و در نهایت اینکه آیا قرار است دولت الکترونیک به این شکل در میان کسب و کارهای رسوخ کند؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *