اجرای غیرقانونی بازی های Pirate شده در افزونه های اج-کرومیوم

رسانه کلیک – برخی افزونه های مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم، امکان اجرای بازی های Pirate شده و غیر قانونی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

مزیت ساخت مرورگر جدید اج بر اساس کرومیوم، امکان دسترسی به پلتفرمی است که افزونه های کروم از آن استفاده می کنند. این مزیت در عین حال، یک ایراد نیز به حساب می آید. پلتفرم افزونه های کروم، یک محیط باز بوده، و چه خوب یا بد، نسخه بازی های Pirate شده را در اختیاز کاربران قرار می دهد. منظور از Pirate شدن بازی ها، اجرای آن ها به صورت کرک شده و رایگان است. به هر حال، مایکروسافت در صورت عدم توجه و رسیدگی به افزونه های مخاطره آمیز، دوباره دچار دردسر می شود. برای مثال، می توان به افزونه هایی اشاره کرد که به کاربر اجازه می دهند تا نسخه های غیرقانونی از بازی های محبوب را دانلود کنند.

افزونه های مرورگر در حقیقت هیچ ارتباطی با خود مرورگرها ندارند. عناوین پرطرفداری نظیر سوپر ماریو، پک-من یا حتی ماینکرفت کاربران را وسوسه می کنند تا به طور رایگان در مرورگر اج به اجرای این بازی ها بپردازند. شاید تنها عده کمی از کاربران به غیرقانونی بودن نسخه این بازی ها پی ببرند، اما بسیاری از آن ها تنها لذت اجرای بازی را در سر دارند.  

رسانه خبری The Verge به تازگی اعلام کرده که برخی از افزونه های غیرقانونی از ماه اکتبر در فضای آنلاین قابل دسترس شده و به هر شکلی درآمده اند. اما طبق ادعای عجیب یکی از کاربران توییتر، حساب توسعه دهنده Microsoft Edge خود به تبلیغ افزونه ها پرداخته و ماهیت سؤال برانگیز آن ها (از لحاظ قانونی بودن) را نادیده گرفته است. البته توییت های مربوطه خیلی زود پاک شده اند، و مدارک دال بر این ادعا از بین رفته اند.

صرف نظر از تبلیغ بازی های Pirate شده توسط مایکروسافت، وجود آن ها در کاتالوگ افزونه های اج به خودی خود کارت قرمزی برای این کمپانی بزرگ فناوری به شمار می آید. فروشگاه وب کروم سابقه چندان خوبی در مقابله با افزونه های مخاطره آمیز ندارد. البته گوگل به محض شناسایی، سعی کرده آن ها را از کار بیاندازد. اما، سیستم کروم همانند پلی استور نواقص غیر قابل انکاری دارد.

در هر صورت، انتظار نمی رود که افزونه های اج توسط مایکروسافت قفل شوند، چرا که آلودگی های ناشی از افزونه های کروم غیر قابل پیشگیری هستند. با این حال، کاربران توقع دارند تا روش های امنیتی بیشتری از جانب مایکروسافت برای آن ها ارائه شود.

منبع slashgear

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *