برای مذاکرات فرسایشی فرصت نداریم

به گزارش تجارت‌نیوز، سیدعباس عراقچی در فضای مجازی نوشت: باید سریع‌تر به جمع بندی برسیم و در عمل ببینیم که در حد مقبول و معقولی حرکت و شتاب به سمت رسیدن به توافق وجود دارد، در غیر این صورت دلیلی برای ادامه مذاکره نمی‌بینیم.

وی افزود: اگر طرف‌های اروپایی و امریکا بتوانند تعهدات خودشان را انجام دهند و به برجام بازگردند و ما راستی آزمایی کنیم، ما هم برخواهیم گشت اگر نه، ما نه عجله‌ای داریم، نه اصراری داریم و نه فعالیت‌های خودمان را متوقف به خواسته‌های آن‌ها می‌کنیم.

عراقچی گفت: امیدوار هستیم که در این دور از مذاکرات به یک مسیری برویم و به یک جمع بندی برسیم که چشم انداز حل و فصل کاملا روشن شده باشد. امیدوار هستم که در طول چند روز آینده به این امر برسیم. به دلیل مشکلات و سختی‌هایی که وجود دارد، هنوز زود است که بگوییم قطعا خواهیم رسید یا نه با این حال امیدواریم که بتوانیم این کار را انجام دهیم.

وی افزود: موضوع ما این است که همه تحریم‌ها باید برداشته شود و فهرستی که تهیه می‌شود کامل و شامل باشد. همه کشورها، حتی سه کشور اروپایی توافق دارند که در مرحله‌ای هستیم که دیگر نیازی به بحث‌های کلی وجود ندارد و باید وارد کار شد، لیست‌ها را تهیه کرد، ​لیست‌ها را نهایی کرد و بعد در مورد اختلافاتش صحبت کرد و لیست نهایی تهیه شود.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *