ویندوز 11 ایزو سیستم عامل جدید با رابط کاربری بهبود یافته

رسانه کلیک – طراحی ویندوز 11 ایزو به عنوان جدیدترین سیستم عامل ساخت مایکروسافت، شباهت بسیاری با ویندوز 10 دارد، اما رابط کاربری آن اصلاح شده است.

مایکروسافت قرار است در تاریخ 24 ژوئن از نسخۀ بعدی ویندوز 11 رونمایی کند. با این حال، یک نسخه تقریبا نهایی این سیستم عامل با شماره بیلد 21996 به تازگی در یک وب‌سایت چینی به نمایش گذاشته شد. این رونمایی نه تنها نام نسخه، بلکه ویژگی‌ها و UI جدید آن را برملا کرد.

گزارش لو رفته از ویندوز 11 ایزو نشان می‌دهد که سیستم عامل جدید از لحاظ طراحی، چندان تفاوتی با ویندوز 10 ندارد. با این حال، تغییرات قابل‌ملاحظه‌ای در رابط کاربری (UI) ایجاد شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به گوشه‌های خمیده، انیمیشن‌های جدید، آیکون‌های رنگی و تجربه شفاف‌تر اشاره کرد. به طور کلی، رابط کاربری ویندوز 11 تقریبا شبیه به همان ویندوز 10 است.

منوی استارت (Start Menu) و آیکون‌ها در windows 11 ISO در مرکز نوار وظیفه قرار می‌گیرند. البته کاربر به دلخواه خود می‌تواند از طریق تنظیمات، آن‌ها را به گوشه چپ نوار وظیفه منتقل کند. کاشی‌های زنده (Live Tiles) جای خود را به اپلیکیشن های سنجاق شده و فایل‌های اخیرا استفاده‌شده در منوی استارت داده‌اند.

ورژن جدید windows 11 دارای ویجت های لغزنده برای آب و هوا، اخبار و سایر محتویات اینترنتی است. دکمه نمایش حداکثر (Maximize در گوشه چپ بالا) روی تمام برنامه‌ها از قابلیت snap controls برخوردار است که گزینه‌های متعددی را جهت چینش پنجره‌ها در قطعه‌های مختلف یا کنار هم ارائه می‌دهد.

ویندوز 11 شامل تم‌های داخلی مختلف و یک حالت شب بهبود یافته (Dark Mode) می‌شود. با اینکه طبق گزارش‌های متعدد، مایکروسافت در حال کار روی یک فروشگاه جدید برای عرضه اپلیکیشن ها است، اما Windows Store تعبیه‌شده در بیلد جدید ویندوز شباهت بسیاری به فروشگاه ارائه‌شده در ویندوز 10 دارد.

ناگفته نماند که ویندوز 11 ایزو لو رفته با شماره بیلد 21996.1 یک نسخه تقریبا نهایی به حساب می‌آید. بنابراین می‌توان انتظار داشت که مایکروسافت ویژگی‌های بیشتری را در محصول نهایی معرفی کند. احتمال می‌رود که نسخه ویندوز لو رفته دارای ویروس‌ها و برنامه‌های خطرناک باشد. بنابراین نصب آن تنها روی یک ماشین مجازی توصیه می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت که ویندوز 11 به نحوی نسخه اصلاح شده ویندوز 10 است. همان‌طور که می‌دانید، مایکروسافت اعلام کرده که در تاریخ 14 اکتبر سال 2025 پشتیبانی از ویندوز 10 را به طور کلی متوقف خواهد کرد.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *