راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام + نکات طلایی

زمانی که سعی میکنید تا از طریق تبلیغات اینستاگرامی برند خود را گسترش دهید مهم ترین مساله این است که فالوورهایی مقید و وفادار پیدا کنید.

اما چگونه میتوان این افراد را جذب کرد به طوری که از طریق بازنشر مطالب تولیدی توسط شما به شما در جذب فالوورهای دیگر کمک کنند؟ پاسخ این سوال ساده است: از طریق تولید محتوای با کیفیت.

فکر میکنید زمان و منابع کافی برای تهیه محتوای تصویری برای فروش محصول خود ندارید؟ نگران نباشید. راه های زیادی برای تهیه محتواهای تصویری وجود دارند حتی اگر محصول تولیدی شما به گونه ای باشد که به تصویر کشیدن آن برایتان دردسرساز باشد.

در این مقاله میخواهیم به سه موضوع اساسی در خصوص تولید محتوای اینستاگرامی بپردازیم:

  1. چگونه تصاویر مناسب را بیابید؟
  2. کجا آنها را بیابید؟
  3. و چگونه از این تصاویر استفاده کنید تا به بهترین نحو برند خود را به تصویر بکشید؟

هم چنین میخواهیم به شما طراحی های منحصر به فردی را آموزش دهیم تا از طریق آنها فالوورهای خود را جذب کنید تا به جای دیدن پست های سایر برندها بر روی پست شما باقی بمانند.

راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام + نکات طلایی

۱. قالب های آماده را پیدا کنید

امروزه میتوان به راحتی نرم افزارهای زیادی را یافت که برای تهیه عکس های جذاب و متنوع میتوانند کمک زیادی به شما کنند بدون اینکه نیاز باشد یک کاربر حرفه ای فتوشاپ باشید.

ابزارهای طراحی آنلاینی مانند اسپارک پست (spark post) که زیرمجموعه ای از ابزارهای Adobe, Canva  و Venngage هستند میتوانند ادیت های جذابی برای پست های شما فراهم کنند.

در خصوص هر موضوعی که میخواهید پست جدیدی منتشر کنید به راحتی میتوانید از قالب های آماده موجود در این ابزارها بهره ببرید.

به قالب زیر دقت کنید. از این قالب اینفلوئنسرها و بلاگرهای غذا و رستورآنها میتوانند به راحتی استفاده کنند و فالوورهای زیادی را جذب کنند:

قالب های آماده در تولید محتوای اینستاگرام

از این قالب ها میتوانید در زمینه های مختلفی استفاده کنید. از قالب های ساده گرفته تا قالب هایی با زمینه های الگویی.

دقت کنید که داشتن تصاویر زیاد و با کیفیت از محصولات تولیدی شما میتواند به تهیه پست های جذاب و متناسب با برند خود کمک فراوانی کند.

۲. تصاویر با کیفیت بیابید

به تازگی تصاویر منتشر شده از کیفیت خوبی برخوردار نیستند با این حال در ابزارهایی مانند Unsplash یا Stocksnap.io میتوانید به راحتی تصاویر با کیفیتی برای پست های خود پیدا کنید.

در این ابزارها تعداد زیادی تصاویر در دسته بندی های مختلف وجود دارند که باید تصاویر مرتبط با محصولات و برند خود را بیابید و با استفاده از قالب های اماده که در ابزارهای دیگر نام بردیم آنها را به پست هایی جذاب بدل کنید.

بسیاری از ابزارهای دیگر نیز وجود دارند که با پرداخت هزینه ای اندک میتوانید تصاویر با کیفیت تری نیز بیابید و از آنها استفاده کنید. دقت کنید که سایز مورد نیاز برای اینستاگرام p1080*p1080 است.

کیفیت تصاویر در تولید محتوای اینستاگرام

۳. از فرمت های مختلف اینستاگرام برای انتشار پست های خود استفاده کنید.

اینستاگرام فضای مناسبی برای انتشار محتواهای متنوع ایجاد کرده است که میتوان آنها را با فرمت های مختلفی به انتشار گذاشت.

سعی کنید که همواره از یک فرمت استفاده نکنید. میتوانید گاهی اوقات به جای انتشار یک تصویر از یک آلبوم تصویر استفاده کنید.

یا میتوانید از فرمت های دیگر مانند ویدئوهای کوتاه و ۶۰ ثانیه ای، بومرنگ ها و ریورس ویدئوها استفاده کنید. با استفاده از این فرمت ها میتوانید فالورهای متنوعی را جذب کنید.

۴. از پست های برندهای دیگر و یا پیج هایی که با فالوورها و برند شما همخوانی دارند استفاده کنید.

اگر زمان کافی برای تهیه پست و تولید محتوا ندارید جایی برای نگرانی نیست. تنها کافی است تا پیج هایی را بیابید که مرتبط با محصولات و برند شما در حال تولید محتوای با کیفیت هستند.

از آنها اجازه بگیرید و مبلغی را پرداخت کنید سپس این محتواهای تولیدی را در پیج اینستاگرام خود دوباره به اشتراک بگذارید. برای اینکه بتوانید این کار را به درستی و قانونی انجام دهید باید طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

هشتگ ها و اکانت های مرتبط را جست و جو کنید و بهترن محتوا را برگزینید

از طریق طوفان ذهنی میتوانید نام برخی از اکانت ها و برندهایی را بیابید که به صورت مستقیم رقیب تجاری شما محسوب نمیشوند و در حال تولید محتوای با کیفیتی هستند.

اکانت اینستاگرامی این برندها را بیابید و لیستی از آنها تهیه کنید. سپس اقدام به نگاه کردن به پست های آنها کنید و پست های باکیفیت و مرتبط را برگزینید.

اکنون اکانت آنها را دنبال کنید تا از جدیدترین پست های آنها باخبر باشید. پست های مورد نظر خود را ذخیره کنید تا در زمان مناسب آنها را به اشتراک بگذارید.

هم چنین میتوانید هشتگ های مرتبط با برند خود را جست و جو کنید و بهترین آنها را برگزینید و ذخیره کنید تا در زمان مناسب از آنها استفاده کنید.

قابلیت جدیدی که اینستاگرام از سال ۲۰۱۷ به این نرم افزار افزوده است این است که میتوانید هشتگ مورد نظر خود را نیز دنبال کنید و پست هایی با این هشتگ که محبوبیت بیشتری دارند برای شما به نمایش در می آیند.

از این طریق میتوانید با بهترین محتواهای تولیدی همراه با هشتگ برند خود اشنا شوید و از آنها برای پست های خود بهره ببرید.

با کاربر مربوطه ارتباط برقرار کنید و از او برای انتشار پست هایش اجازه بگیرید

برای استفاده از پست های کاربران میتوانید به راحتی به آنها دایرکت مسیج بدهید و یا اینکه در زیر پست های آنها کامنت بگذارید تا هم بدانند که شما از پست آنها لذت برده اید و میتواند برای فالوورهایتان نیز جذاب باشد و هم اینکه از آنها اجازه بگیرید تا از پست آنها در پیج خود استفاده کنید.

میتوانید مبلغ مناسبی برای استفاده از پست آنها پیشنهاد دهید. بسیاری از افراد هم تنها به خاطر اینکه میخواهید از پست آنها استفاده کنید خشنود میشوند که پست قابل توجهی را منتشر کرده اند.

برای اینکه کاربر دقیقا بداند که شما از کدام پست خوشتان امده است کافی است تا پست مورد نظر را به دایرکت او ارسال کنید. برای این امر میتوانید از علامت موشک پایین پست استفاده کنید.

محتوای مورد نظر را منتشر کنید

برای انتشار محتوای مورد نظر میتوانید از دو راه زیر استفاده کنید:

پست مورد نظر را از طریق دسکتاپ اینستاگرام ذخیره کنید.

۱.  روش اول

  • پست مورد نظر را انتخاب و روی آن کلیک کنید.
  • دو بار دیگر نیز روی آن کلیک کنید.
  • گزینه view page source را انتخاب کنید.
  • صفحه جدیدی باز خواهد شد.
  • Command + F را زده و گزینه jpg را انتخاب کنید.
  • ادرسی که از اولین jpg در این صفحه به دست می اورید ادرس تصویری است که میخواهید آن را منتشر کنید.
  • ادرس را ذخیره و بارگزاری کنید.
  • ادرس را در مرورگر جدیدی بارگزاری کنید و سپس روی آن راست کلیک کرده و آن را ذخیره کنید.

اکنون تصویر را در صفحه خود اپلود کنید و اکانت سازنده این محتوا را هم در تصویر و هم در کپشن، تگ و منشن کنید.

از هشتگ های مناسب و کپشن مرتبطی استفاده کنید. میتوانید از ابزار Iconosquare استفاده کنید. این ابزار به شما هشتگ های ذخیره شده و کپشن قبلی این تصویر را نشان میدهد.

هم چنین با استفاده از این ابزار میتوانید نمایی کلی از تصویر مورد نظر در پیج خود داشته باشید قبل از اینکه آن را منتشر کنید.

۲.  روش دوم: از ابزار بازنشری مانند repost Instagram tool استفاده کنید.

این روش بسیار ساده تر است و زمانی که هزینه ای برای پست مورد نظر پرداخت کرده اید میتوانید از این روش بهره ببرید. کافی است پست مورد نظر را باز کنید و لینک آن را کپی و در ریپست اینستاگرام آن را بارگزاری کنید.

تنها ایرادی که این روش دارد این است که نمیتوانید علامت مربوط به ابزار ریپست را از روی آن بردارید و باید با این علامت پست مورد نظر را منتشر کنید.

۳. کمپین تولید محتوا توسط کاربر (UGC) راه اندازی کنید.

اگر زمان کافی برای تولید محتوا ندارید میتوانید از کمپین UGC برای تولید محتوا بهره ببرید. این کمپین که موجب میشود تا کاربران برای شما تولید محتوا کنند میتواند ایده های جذابی را برای پست های شما فراهم اورد.

موضوعی را انتخاب کنید و از فالوورهای خود بخواهید تا در خصوص این موضوع اقدام به تولید محتوا کنند. میتوانید برای بیشتر شدن فعالیت آنها جوایزی را نیز در نظر بگیرید.

میتوانید به عنوان جایزه محصول خود و یا تخفیفات مرتبط را در نظر بگیرید. این مساله بسیار مهم است چرا که شما هر چقدر هم برند بزرگی داشته باشید فالوورها تا زمانی که یک مشوق نداشته باشند اقدام به تولید محتوا برای شما نمیکنند.

زمانی که مسابقه ای را ترتیب دادید سعی کنید تا آن را در تمام کانال های خود قرار دهید و از یک پست مشترک برای توضیح این امر استفاده کنید.

از ابزار Iconosquare که پیشتر در خصوص آن توضیح دادیم میتوانید استفاده های مفید بیشتری نیز داشته باشید البته باید این ابزار را به روزرسانی کنید.

در این ابزار میتوانید هشتگ های خود را دنبال کنید و ببینید که چه میزان از این هشتگ ها مورد استفاده قرار میگیرند و چه میزان رشد داشته اند.

تولید محتوا در اینستاگرام

دقت کنید که استفاده از ترفند تولید محتوا توسط کاربر نباید همیشگی شود و تنها به این ترفند تکیه نکنید. چرا که این امر موجب میشود فالوورها احساس کنند که مورد سواستفاده قرار گرفته اند و هم چنین کنترل محتوای اکانت از دست شما خارج میشود.

۴. همکاری با اینفلوئنسرها

همکاری با اینفلوئنسرهایی که میزان قابل توجهی فالوور دارند میتواند فواید فراوانی برای برند شما داشته باشد. به عنوان مثال کنترل بیشتری بر روی محتوای موجود در اکانت خود خواهید داشت. در این مقاله می توانید با اینفلوئنسر مارکتینگ بیشتر آشنا شوید.

هم چنین افراد بیشتری خارج از فالوورهای شما با محصول و برند شما اشنا میشوند و این امر باعث افزایش تعداد فالوورهای شما میشود.

و در نهایت این که محتوای موجود در اکانت شما بسیار با کیفیت خواهد بود چرا که اینفلوئنسرها در زمینه تولید محتوا بسیار حرفه ای عمل میکنند.

دقت کنید که متناسب با بودجه و برند خود اقدام به برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها کنید. اگر برند تازه تاسیس و کوچکی با بودجه اندک دارید پس با اینفلوئنسرهایی مرتبط شوید که بین ۱۰ تا ۵۰ هزار فالوور دارند و در زمینه محصولات تولیدی شما فعالیت میکنند.

برای برقراری ارتباط با آنها میتوانید از طریق دایرکت مسیج اقدام کنید و یا اگر در بیو اکانت خود راه های ارتباطی دارند از طریق آنها اقدام کنید.

ترفندهایی برای طراحی منحصر به فرد محتوا

۱. نقطه کانونی مشخصی را تعریف کنید.

به زبان ساده تر میتوان گفت که بهتر است از تصاویر و محتوایی استفاده کنید که توجه مخاطب را به جای مشخصی از تصویر جذب کند.

جالب است بدانید که مغز زمانی که با یک تصویر پیچیده و شلوغ روبرو میشود علاقه ای به دیدن آن ندارد و بسیار زود خسته میشود.

لذا استفاده از تصاویر ساده تری که دقیقا مشخص است به چه چیزی اشاره دارد میتواند توجه فالوورها را جذب کند و زمان بیشتری برای نگاه کردن به آن صرف کند.

۲. طبق قانون سوم عمل کنید.

قانون سوم یکی از قوانین مهم و مورد توجه در عکاسی است که هر عکاس حرفه ای میتواند این قانون را برای شما بازگو کند.

در این قانون هر عکس به ۹ قسمت مساوی تقسیم میشود و مهم ترین بخش هر عکس باید در قسمت های درونی و یک سوم کل عکس باشد. به تصویر زیر دقت کنید:

قانون بخش بندی تصاویر در عکاسی

۳. از فضاهای سفید و مرزها استفاده کنید.

این که تصویر مورد نظر در اطراف خود فضاهای خالی و سفید داشته باشد تصویر جالبی برای چشم ها به وجود می اورد به خصوص اگر از دو قانون قبلی نیز استفاده کنید.

زمانی که تصویر شما قالب کامل اینستاگرام را در بر نگرفته باشد و در قسمت یک سوم قالب قرار گرفته باشد میتواند جذابیت مضاعفی برای چشمان دنبال کنندگان داشته باشد. به تصویر زیر دقت کنید.

استفاده از بخش های سفید در عکس اینستاگرامی

در اینجا میینیم که سه ترفند نامبرده شده به درستی مورد استفاده قرار گرفته اند: تمرکز بر نقطه مرکزی، قانون سوم و استفاده از فضای سفید و مرزها.

۴. به کنتراست و تعادل نوری تصاویر دقت کنید.

از هر عکاسی که بپرسید به شما اهمیت نور، کنتراست، فضاهای سفید، شارپ بودن تصویر و بسیاری دیگر از موارد را که به کیفیت عکس مربوط میشوند خواهند گفت.

پس در زمان ادیت عکس مورد نظر دقت لازم را مبذول بدارید تا عکس شما از نظر کیفیت به گونه ای باشد که بلافاصله نظر کاربران را به خود جذب کند.

اگر اشنایی زیادی با این ابزارها ندارید میتوانید از فیلترهای اماده اینستاگرام استفاده کنید که در برخی موارد خوب و در برخی موارد ناکارامد هستند.

و در نهایت این که سعی کنید تا به بهترین نحو از این ترفندها و روش ها برای تولید محتوای اینستاگرامی خود استفاده کنید.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *