هشتمین دور مذاکرات ایران و ۱+۴ متوقف شد

به گزارش تجارت‌نیوز، هفتم دی ماه بود که در نشست کمیسیون مشترک برجام، آغاز هشتمین دور مذاکرات وین اعلام شد و شرکت‌کنندگان گفتگوهایی تجارت گونه و نتیجه محور داشتند.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفته و در خصوص نحوه ادامه گفتگوها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

تمامی هیأت‌ها به پیشرفت حاصل‌شده در دور پیشین گفتگوها اشاره کرده و برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام آمادگی نمودند. در این جلسه همچنین اشاره شد که اغلب پیشنهادات ایران، در متن جدید گنجانده شده است. در پایان نشست مقرر شد مذاکرات و کار بر روی متن از روز سه‌شنبه در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد.

در این دور از مذاکرات، طبق توافق طرف ها گفتگوها در سطح کارشناسی و سیاسی درباره لغو تحریمها، تضمین و راستی آزمایی اجرای تعهدات طرف آمریکایی دنبال شد.

اما امروز با توجه به همزمانی مذاکرات با آغاز سال نو میلادی، گفتگوها به مدت سه روز تا روز دوشنبه هفته آینده متوقف و هیات ها به پایتخت هایشان باز می‌ گردند.

مذاکره کننده ارشد ایران در اینباره گفت:

در عرصه لغو تحریم‌ها مکاتباتی بین دو طرف انجام گرفت و پیشرفت‌های به نسبت خوبی در این چند روز آغازین دور هشتم صورت گرفت.

امیدوارم پس از تنفس چند روزه به دلیل تعطیلات پایان سال میلادی کار جدی‌تری در موضوع لغو تحریم‌ها توسط طرف‌های مختلف پیگیری شود.

منبع: ایسنا

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *