تصویر برند یا Image Brand؛ در مورد یکسان‌سازی آن چه می‌دانید؟

امروزه در فضای کسب و کار و اطلاعات تصویر برند (image brand) اهمیت ویژه‌ای دارد. صرف نظر از صنعتی که در آن مشغول به‌کار هستید، به یک تصویر برند خوب نیاز دارید تا از رقبای تجاری خود پیشی گرفته و بتوانید نظر مشتری‌ها را به خود جلب کنید.

در این مقاله تعریفی از تصویر برند، اهمیت تصویر ذهنی برند، همچنین ایجاد image brand را برای شما شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

تصویر برند چیست؟

تصویر برند در واقع برداشت‌ مشتریان از یک برند است. به مجموعه افکاری که مشتریان از برند شما در ذهن خود ساخته‌اند، تصویر برند (image brand) گفته می‌شود. در واقع تصویر برند در طول زمان به وسیله کمپین‌های تبلیغاتی که برای برندتان انجام داده‌اید در ذهن مشتریان شکل می‌گیرد و به همین راحتی عوض نمی‌شود.

یکی از وظایف مهم هر شرکت سر و سامان دادن به تصویر برند در ذهن مشتریان است. در واقع صاحبان کسب و کار باید سعی کنند، یک تصویر ذهنی برند یکسان، را در ذهن مشتریان خود ثبت کنند.

تصویر ذهنی برند؛ نماینگر باورها و تفکرات مشتریان به نتیجه فرآیندهای برندسازی و برندینگ برند شما است. هر مشتری بعد از مراجعه به وبسایتتان و بر اساس تجربه‌ای که از سایت شما دارد، این تصور در ذهنش شکل می‌گیرد که این تصور می‌تواند مربوط به خدماتی که ارائه می‌کنید باشد. (اگر حوزه شما در یک زمینه خاص خدمات ارائه می کند) یا اگر یک سایت فروشگاهی هستید، بر اساس محصولاتی که ارائه می کنید، آن تصویر ذهنی شکل می‌گیرد. (مثلا قیمت یک محصول، کیفیت آن محصول، بحث ضمانت و غیره)

اهمیت تصویر برند

(image brand) این نکته را به ما بیان می‌کند که تصویر ذهنی برند از وفاداری مشتریان نسبت به خدمات یا محصولاتی که ارائه می‌کنید و ذهنیتی که برای او رقم زده‌اید؛ به دست می‌آید. به عنوان مثال موفقیت برندهایی همچون: سامسونگ، اپل، ال جی، بوش و … در بازار گواه حرف این مفهوم است. این تصویر به نوعی جایگاه شما را در بازار مشخص می‌کند.

شما برای فروش محصولات خود یا ارائه خدمات خود در بازار احتمالا یک هدف، مشخص کرده‌اید و می‌خواهید مشتریان بیشتری را سمت خود جذب کنید. باید بدانید که بازار بر اساس تصویر ذهنی برند شما تصمیم گیری خواهد کرد؛ یعنی بدون داشتن یک mage brand خوب در بین مشتریان در بازار جایی برای رقابت نخواهید داشت.

ایجاد یک تصویر برند

تصویر برند شما احساسی است که در مخاطبتان نسبت به هویت برند شما از نظر تبلیغات و بازاریابی ایجاد کرده‌اید، احساس می‌کند. حال یاد می‌گیریم که قبل از اینکه یک تصویر تجاری ایجاد کنیم چه نکاتی را باید رعایت کنیم.

هر کاری که انجام می‌دهید اعم از: نیازهای مشتری، علایق، خواسته‌ها و انتظارات باید توسط مشتری شما شکل بگیرید. سعی کنید این چند مبنا را در هنگام شناخت مشتریان خودتان پوشش دهید:

  • جزئیات شخصی: جزئیات شخصی مانند: سن، جنسیت، تحصیلات و سطح درآمد می‌تواند تاثیر زیادی در خرید آنها از شما داشته باشد.
  • رفتار: نحوه رفتار مشتریانتان در هنگام خرید؛ مثل رفتار آنها در هنگام جستجوی آن کالا یا خدماتی که دنبال آن هستند.

سخن آخر

تا چندین سال پیش تصویر برند، در کسب و کار ها اهمیت چندانی نداشت؛ ولی امروزه به دلیل افزایش رقابت در بازار، ایجاد یک نام برند مشخص و همینطور تصویر برند قوی اهمیت زیادی پیدا کرده‌است. مشاغلی که همیشه وقت می گذارند تا بتوانند با درک مشتری آشنا شوند همیشه یک مزیت رقابتی در مقابل رقبای خود دارند. از تجربیات مشتریان خود استفاده کنید تا موانع رشد برند خود را از بین ببرید در غیر اینصورت باید از بازار خداحافظی کنید.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *