قیمت بلیت اوکراین به ۱۰۰ میلیون رسید / تاثیر جنگ روسیه و اوکراین روی قیمت بلیت

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از آغاز جنگ اوکراین و روسیه، قیمت بلیت اوکراین افزایش یافت. بر اساس آنچه آژانس‌های خرید و فروش بلیت روی خروجی سایت‌ها قرار داده‌اند بلیت تهران به کی‌یف برای فردا تا ۳۰ میلیون تومان هم خرید و فروش می‌شود.

جنگ روسیه و اوکراین بامداد پنجشنبه، پنجم اسفندماه به دنبال فرمان عملیات نظامی ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوکراین آغاز شد.

پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین بازارهای جهانی دستخوش تغییر شدند. اما در روز آغازین این جنگ نرخ بلیت پرواز ایران و اوکراین چقدر شد؟

فروش بلیت تهران به کیف تا ۱۰۰ میلیون تومان

براساس آخرین قیمت‌ها که برخی آژانس‌های خرید و فروش بلیت روی خروجی سایت‌ خود گذاشته‌اند، قیمت بلیت تهران به کی‌یف برای فردا از شش میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. این قیمت برای سفر یک‌طرفه است و پرواز هم با چند ایرلاین صورت می‌گیرد.

جنگ اوکراین و روسیه قیمت بلیت تهران به کی‌یف را تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان رساند.

البته برای پرواز یک‌طرفه برای هفته آینده قیمت بلیت اوکراین را گران‌تر هم می‌فروشند. برای رو  دوشنبه، نهم اسفندماه قیمت بلیت اوکراین را از حدود شش میلیون تومان تا حدود ۴۱ میلیون تومان می‌فروشند.

برای ساعات ابتدایی آغاز جنگ روسیه و اوکراین،  قیمت بلیت اوکراین به صورت یک‌طرفه و از تهران به کی‌یف حدود ۹۷ میلیون تومان هم روی سایت‌ها خرید و فروش می‌شد.

بلیت اوکراین برای مسیر رفت و برگشت برای پنج روز، نیز از ۱۰ میلیون تومان تا حدود ۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در میانه هفته‌ جاری بلیت رفت و برگشت برای پنج روز از ۱۰ تا حدود ۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد.

ایرانیان به مناطق پرخطر سفر نکنند

در پی آغاز جنگ روسیه و اوکراین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ایرانیان مقیم اوکراین به مناطق پرخطر سفر نکنند.

بر اساس اعلام این سفارتخانه چنانچه ادامه حضور ایرانیان به ویژه دانشجویان ایرانی در اوکراین ضرورتی ندارد، نسبت به ترک موقت این کشور اقدام کنند.

همچنین این سفارتخانه از ایرانیان خواست ارتباط خود با سفارت  ایران را به منظور دسترسی و هماهنگی لازم در شرایط اضطراری حفظ نمایند. سفارت ایران فعالیت عادی خود و ارائه خدمات به هم‌وطنان مقیم اوکراین را همچنان ادامه می‌دهد و از طریق شماره تلفن (۰۰۳۸۰۶۳۰۴۴۹۰۲۹) به صورت تمام وقت پاسخگوی پرسش‌های آنان است.

صدور مجوز ورود و خروج مشمولان مقیم اوکراین

محمد فتحعلی، رئیس ستاد اوکراین وزارت خارجه در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح توانسته‌ایم مجوز ورود و خروج مشمولان مقیم در اوکراین را دریافت کنیم که امیدواریم بخشی از نگرانی‌های ایرانیان مقیم اوکراین کم شود.

او گفت: برای رفع دغدغه ایرانیان مقیم اوکراین از ظرفیت‌های سفارت‌خانه هایمان در کشورهای همسایه اوکراین استفاده خواهیم کرد.

وزارت علوم و بهداشت در تلاش هستند که دانشجویان ایرانی تا عادی شدن شرایط، به صورت غیرحضوری ادامه تحصیل بدهند.

ایسنا هم  از آمار تلفات جنگ تاکنون نوشت: اسکای‌نیوز به نقل از ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد حملات روسیه به این کشور تاکنون باعث کشتن «بیش از ۴٠ سرباز و ١٠ غیرنظامی» شد.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *