رشد ۳۰۰ درصدی قیمت زعفران در ۴۰ روز/ انباشت زعفران در انبارهای بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، نایب رئیس شورای ملی زعفران از افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت زعفران در ۴۰ روز خبر داد. وضعیتی که بازار زعفران در رکود فرو برد.

بر اساس اعلام غلامرضا میری از دی ماه سال گذشته تا اردیبهشت امسال، صادرات زعفران هم افت ۴۰ درصدی داشت. در عین حال، قاچاقچیان فروش زعفران ایران در خارج از مرزها را به دست گرفته‌اند.

اما این تنها معضل موجود نیست. تولید زعفران در ایران همواره با چالش روبه‌روست. است. برخی از کشورها زعفران ایران را بسته‌بندی و به نام خود صادر می‌کنند.

در زعفران ایران به محلی برای درآمدزایی کشورهایی مانند اسپانیا تبدیل شده است، خود ایران کمتر به استفاده از این منبع درآمدزایی اهمیت می‌دهد.

افزایش قیمت زعفران تداوم می‌یابد؟

با وجود آنکه تمامی عوامل نشان‌دهنده تداوم افزایش قیمت زعفران است اما برخی فعالان بازار و کارشناسان بر این عقیده‌اند که نمی‌توان وضعیت بازار زعفران را پیش‌بینی کرد.

در همین زمینه دبیر انجمن زعفران کشور به تجارت‌نیوز گفت: اکنون اگر سری به مزارع زعفران کشور بزنیم با زمینی صاف مواجه می‌شویم. حتی یک برگ در آن‌ها نیست. زیرا در این فصل سال، وضعیت همین است. بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی کرد که تولید یا قیمت زعفران کاهش و یا افزایش می‌یابد.

فرشید منوچهری افزود: زعفران اکنون در حال گذراندن دوره خوابش است. شهریور ماه مشخص می‌شود که تولید زعفران در چه وضعیتی خواهد بود.

او توضیح داد: عوامل متعددی باعث شده‌اند صادرات رسمی زعفران در چند ماه اخیر کاهش پیدا کند. کسی از میزان زعفرانی که قاچاق شده باخبر نیست. اما این را می‌توان گفت که انبارهای بورس پر از زعفران شده‌اند.

برای مطالعه بیشتر خبر زعفران هم لاکچری شد را بخوانید.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *