افتتاح خط تولید شیرخشک تمام ایرانی

به گزارش تجارت‌نیوز، ظهر روز چهارشنبه، نوزدهم بهمن 1401، «نوزدهم بهمن ماه» خط تولید شیرخشک و انواع مکمل شرکت «نیکسان سلامت بهبود» با برند تجاری «تروویتال» در شهرک صنعتی کاوه افتتاح شد.

جواد آذرنوش، مدیرعامل شرکت نیکسان سلامت بهبود، در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: این کارخانه با مساحتی حدود 7000 هزار متر مربع و با زیر بنای 3800 متر مربع روز گذشته در مدار تولید قرار گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: بخش زیادی از تجهیزات و ماشین آلات موجود در این کارخانه با تکیه به توان داخلی تجهیز شده است.

آذرنوش خاطرنشان کرد: برای برخی از تجهیزات و ماشین‌آلات نیاز به واردات داشتیم؛ این تجهیزات از بهترین نوع و کیفیت موجود در بازار انتخاب شدند و در عین حال سعی کردیم کمترین ارزبری را داشته باشیم.

تولید بیش از 4000 هزار تن شیرخشک در سال

بنا به گفته آذرنوش، در حال حاضر این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 4000 هزار تن شیرخشک و مکمل‌های غذایی را در سال دارد.

او با بیان اینکه در این کارخانه انواع مکمل غذایی ویژه مادران باردار، مادران شیرده و اطفال تولید خواهد شد، بیان کرد: این واحد تولیدی به صورت مستقیم برای 100 نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت که با افزایش تولید افراد بسیار زیادی به صورت غیرمستقیم در آن مشغول به کار خواهند شد.

مدیرعامل این واحد تولیدی، با تاکید بر اینکه تولیدات این کارخانه با برند تجاری کاملا ایرانی خواهد بود، اظهار کرد: با این اقدام نگرانی درباره اینکه اگر این حوزه در آینده مشمول تحریم شود نخواهیم داشت.

آذرنوش از راه‌اندازی فازهای بعدی این واحد تولیدی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با افتتاح فازهای بعدی این کارخانه حجم تولید به مراتب افزایش خواهد یافت.

وی به برنامه‌ریزی صادراتی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اما در حال حاضر به دنبال پوشش بازار داخل هستیم و پس از آن به بازارهای خارجی نیز ورود خواهیم کرد.

واردات شیرخشک نداریم

او در پاسخ به این سوال که آیا برای واردات مواد اولیه با مشکلات تخصیص ارز مواجه نیستید؟ توضیح داد: به دلیل نگاه ویژه دولت به این فرآورده استراتژیک خوشبختانه در این رابطه مشکلی نداریم.

آذرنوش در انتها تاکید کرد: در حال حاضر به هیچ عنوان واردات شیرخشک به کشور انجام نمی‌گیرد و این واردات تنها به شیرخشک‌هایی که خاصیت درمانی دارند، محدود شده است چرا که تمام نیاز داخل توسط تولیدکنندگان داخلی تولید و تامین می‌شود.

برای مطالعه بیشتر مطلب دپوی شیرخشک رکورد زد را در تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *