همه چیز درباره بزرگ‌ترین یونیکورن جهان «ByteDance»

«ByteDance» یک شرکت فناوری اینترنت است که برای تبدیل شدن به رهبر بازار در توسعه و راه‌اندازی پلتفرم‌های محتوا تأسیس شده است.

ByteDance در سال 2012 در پکن تاسیس شد. این شرکت اکنون مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی در بیش از 150 بازار را در اختیار دارد. همچنین دارای 15 مرکز تحقیق و توسعه در جهان است و تعداد کارکنانش در 200 شهر جهان به چیزی حدود 110 هزار نفر می‌رسد.

ارزش بزرگ‌ترین یونیکورن جهان چقدر است؟

درحال حاضر شرکت ByteDance با ارزشی معادل 353 میلیارد دلار، بزرگ‌ترین یونیکورن جهان شناخته می‌شود. قابل ذکر است درآمد سالانه این شرکت در سال 2021 حدود 58 میلیارد دلار بوده که در مدت یک‌سال به رشد 70 درصدی رسیده است.

این شرکت در سال 2018 یک دوره سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری به رهبری سافت بانک را با ارزشی حدود 75 میلیارد دلار را به پایان رسانده و آن را به با ارزش‌ترین استارتاپ جهان تبدیل کرد.

از بهار 2020 تاکنون ByteDance بیش از 20 برنامه را در فضاهای مختلف اجرا می‌کند که از این میان برخی مانند تیک‌تاک شهرت بین‌المللی دارند و برخی دیگر، مانند محصول جمع‌آوری اخبار Toutiao، تاکنون فقط در چین در دسترس بوده‌اند. دویین و تیک‌تاک، دو شرکت زیر مجموعه ByteDance در ماه فوریه بیش از 258 میلیارد دلار درآمد داشتند.

تیک‌تاک؛ محصول پرچمدار ByteDance

حتی کسانی‌که با ByteDance نیز آشنایی زیادی ندارند حداقل یک‌بار نام محصول پرچمدار آن یعنی تیک‌تاک را شنیده‌اند. برنامه‌ای که با شیوع ویروس کرونا و قرنطینه‌های مداوم گسترش پیدا کرد. تیک‌تاک یک پلتفرم ویدیوی کوتاه موبایلی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدیوهای 15 تا 60 ثانیه‌ای بسازند. در سپتامبر 2021 شرکت تیک‌تاک گزارش داد که به یک میلیارد کاربر ماهانه فعال در سراسر جهان رسیده است. تیک‌تاک اکنون یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است.

«لارک» دیگر شرکت زیرمجموعه ByteDance، یک ابزار ارتباط سازمانی B2B است که می‌توان در آن ویدئوکنفرانس، ایمیل و … را مشابه زوم پیاده کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های لارک این است که همزمان چند نفر می‌توانند در آن به گفتگو بپردازند. چنین برنامه‌ای برای اوقات دورکاری می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

«BuzzVideo» یک پلتفرم رایگان انیمیشن ویدیویی است که ویدیوها را براساس علایق شخصی به کاربران توصیه می‌کند. کاربران نیز می‌توانند از طریق کلیک‌هایی که به‌دست می‌آورند، کسب درآمد کنند. این اپلیکیشن در مقایسه با تیک‌تاک از محبوبیت بیش‌تری بین جوانان برخوردار است.

«Lemon8» دیگر پلتفرم زیرمجموعه ByteDance برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها، اخبار و مهارت‌های عملی است. این پلتفرم بیش از یک میلیون بار در ژاپن دانلود شده است.

«کپ کات» شرکت دیگر زیرمجموعه ByteDance است. برنامه‌ای که قادر است مستقیما انیمیشن‌ها را روی تلفن همراه ویرایش کرده و به آنها موسیقی و همچنین فیلترهای مختلف را اضافه کند.

ByteDance در سال 2020 به اتحاد تجاری ژاپن پیوست که به عنوان قدرتمندترین لابی تجاری در این کشور شناخته می‌شود.

کارمندان ByteDance در سراسر جهان که ByteDance نامیده می‌شوند، فرهنگ شرکت خود را بایت استایل می‌نامند و همواره در تلاشند با بایت استایل مختص خود کار کنند.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *