راه‌اندازی سرویس تماس تصویری با تلفن همراه در یک اپراتور

به گزارش تجارت‌نیوز، موضوع برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه برای اولین بار طی سال‌های گذشته و توسط اپراتور سوم تلفن همراه مطرح شد اما پس از مدتی این طرح به دلیل برخی مخالفت‌ها متوقف شد؛ اگرچه پس از مدتی هر بار اعلام شد که مشکل این سرویس در آینده نزدیک حل می‌شود اما با گذشت سال‌ها مردم برای دسترسی به تماس تصویری به شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای موجود که از این امکان برخوردارند مراجعه می‌کردند.

اما در ارتباط با فعالیت‌های اپراتور سوم تلفن همراه در بحث برقراری امکان تماس تصویری، همان‌طور که در دولت‌های گذشته هم بر آن تاکید شد، بحث فرهنگ‌سازی و توجه به مباحث فرهنگی مهم اعلام و تاکید شده بود در این میان گاهی ممکن است افراد به دلیل این که اطلاعات دقیقی درباره‌ی نحوه برقراری تماس‌های تصویری ندارند، دستخوش نگرانی‌هایی شوند.

اپراتور سوم تلفن همراه مدعی بود که پیش از این در این زمینه تدابیر مختلفی اندیشیده تا از بروز هر نوع مشکل در این زمینه جلوگیری شود و برای مکالمه با سیم‌کارت رایتل فرد از این اختیار برخوردار است که نوع مکالمه خود را به صورت صوتی یا تصویری انتخاب کند.

در نهایت پس از مخالفت‌ها و موافقت‌ها این سرویس در آن زمان راه‌اندازی نشد و درطی این سال‌ها صحبت و اقدامی دراین رابطه هم انجام نشد تا اینکه زمستان سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری خبر جدید در این زمینه اعلام کرد و گفت به‌زودی تماس تصویری از طریق تلفن همراه بدون نصب نرم افزار فعال خواهد شد که هزینه زیادی نخواهد داشت؛ اما جزییات دقیق و نحوه فعال‌سازی و سرویس‌دهی این خدمت به طور دقیق اعلام نشد.

در همین رابطه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی درباره آخرین وضعیت تماس تصویری از طریق اپراتورهای تلفن همراه بدون نیاز به نصب نرم‌افزار اظهار کرد: درباره تماس تصویری، تعرفه‌اش در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شده و به تصویب هیأت وزیران هم رسید و به اپراتورها ابلاغ شده است.

وی افزود: اما برای راه‌اندازی این سرویس، نیازمند همراهی تولیدکنندگان گوشی هم هستیم؛ بعضی از تولیدکنندگان گوشی باید این قابلیت را  برروی گوشی‌هایی که در ایران موجود است فعال کنند؛ در حال حاضر این سرویس برروی برخی گوشی‌ها توسط یکی از اپراتورها به شکل آزمایشی راه‌اندازی شده و با تولیدکنندگان گوشی هم در حال رایزنی هستیم اما در حوزه کاری ما نیست.

زارع پور با بیان اینکه به صورت کلی، گوشی، سخت افزار، ثبت سفارش و واردات آن برعهده وزارت صمت است، گفت: اما ازسوی دوستان وزارت صمت و وزارت امور خارجه درحال پیگیری هستیم که تولیدکنندگان خارجی این مدل گوشی‌ها، این قابلیت را فعال و هموطنان عزیز بتوانند از آن استفاده کنند.

منبع: ایسنا

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *