به گزارش تجارتنیوز، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: متا به رگولاتورهای اروپایی اعلام کرده است تحت این طرح، حدود ۱۰ یورو (۱۰.۴۶ دلار) در ماه برای دسترسی به حساب کاربری اینستاگرام و فیس بوک از طریق وب و حدود شش یورو برای هر کدام از حسابهای لینک شده، دریافت خواهد کرد.
طبق گزارش وال استریت ژورنال، این قیمت در دستگاههای موبایل، ماهانه ۱۳ یورو خواهد بود زیرا متا، کمیسیونهای اعمال شده از سوی فروشگاههای برنامه اپل و گوگل در پرداختهای درون برنامهای را هم به حساب میآورد.
کمیسر حریم خصوصی داده ایرلند، اوایل سال میلادی جاری شرکت متا را ۳۹۰ میلیون یورو جریمه کرد و به این شرکت اعلام کرد نمیتواند از مبنای قانونی قرارداد برای ارسال تبلیغات شخصیسازی شده به کاربران استفاده کند.
متعاقب آن، شرکت متا اعلام کرد قصد دارد از کاربران در اتحادیه اروپا درخواست کند موافقت خودشان را با تبلیغات هدفمند اعلام کند تا به شماری از الزامات تغییر یافته رگولاتوری در این منطقه پاسخ دهد.
نسخه بدون تبلیغات اینستاگرام و فیس بوک برای اروپاییها پولی میشود
شرکت متا اکنون به رگولاتورهای اروپا گفته است امیدوار است طرح اشتراک بدون تبلیغات را در ماههای آینده برای کاربران اروپایی عرضه کند و به کاربران حق انتخاب خواهد داد تا بین دسترسی به اینستاگرام و فیس بوک رایگان به همراه تبلیغات شخصیسازی شده و نسخههای بدون تبلیغات و پولی این دو پلتفرم، انتخاب کنند.
سخنگوی متا به وال استریت ژورنال گفت: این شرکت به خدمات رایگانی معتقد است که با تبلیغات شخصیسازی شده، حمایت میشوند اما گزینههایی را بررسی میکند تا رعایت الزامات رگولاتوری را تضمین کند.
بر اساس گزارش رویترز، نخستین بار روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد که متا در حال بررسی عرضه نسخههای پولی اینستاگرام و فیس بوک برای کاربران مقیم اتحادیه اروپاست.
منبع: ایسنا