امسال بیش از ۵.۸ میلیون سفارش شامل ۲میلیون سفارش ۴قسطه در بازهی کمپین «جمعهی پرتخفیف اسنپپی» ثبت شده است و نشان داد این کمپین حالا به یکی از مهمترین مناسبتهای خرید آنلاین در کشور تبدیل شده است.
به گزارش تجارت نیوز، کمپین «جمعهی پرتخفیف» اسنپپی در پاییز ۱۴۰۴، چهارمین سال برگزاری این کمپین در تقویم خرید آنلاین ایران بود؛ کمپینی که نشان میدهد اسنپپی امروز بازیگر اصلی تجارت الکترونیک ایران است و جایگاه بزرگی برای رشد شبکهای از فروشگاهها فراهم کرده است. بر اساس گزارش این کمپین که اسنپپی به تازگی آن را منتشر کرده است، امسال بیش از ۵.۸ میلیون سفارش شامل ۲میلیون سفارش ۴قسطه در بازهی کمپین «جمعهی پرتخفیف اسنپپی» ثبت شده است و نشان داد این کمپین حالا به یکی از مهمترین مناسبتهای خرید آنلاین در کشور تبدیل شده است.
۷ آذر، شب تجارتالکترونیک ایران با اسنپپی
به گزارش اسنپپی اوج هیجان در روز جمعه ۷ آذر رقم خورد؛ روزی که به تنهایی بیش از ۲۹ میلیون بازدید از اپلیکیشن اسنپپی ثبت شد. در همین روز، مجموع سفارشهای اعتباری به بیش از ۹۸۰ هزار سفارش رسید و از میان آنها بیش از ۶۵۰ هزار سفارش بهصورت چهارقسطه انجام شد. در همین روز رکورد بیشترین تعداد سفارش اقساطی در یک ساعت آخر کمپین به ۶۱ هزار سفارش رسید. همچنين، بيش از ۴۵ هزار سفارش بهصورت حضوری ثبت شد.
فروشهای بزرگ، تخفیفهای بزرگ
در بازه زمانی کمپین از ۱ تا ۱۰ آذر، مجموع مبلغ سفارشها در اسنپپی از ۵.۳ هزار میلیارد تومان عبور کرد. در همین بازه، ۹۰۰ میلیارد تومان تخفیف واقعی روی سبد خرید کاربران اعمال شد؛ تخفیفهایی که نه بهصورت مقطعی و محدود، بلکه در طول چند روز و روی طیف متنوعی از کالاها و خدمات در دسترس بود. بیش از ۵.۸ میلیون سفارش اعتباری نیز در این کمپین ثبت شد. در سطح رفتار خرید، ۲ میلیون سفارش چهارقسطه که شامل بیش از ۴.۵ میلیون کالا بوده است، توسط کاربران خریداری شد؛ عددی که نشان میدهد خرید اعتباری عملا به یکی از روشهای اصلی خرید در رویدادهای بزرگ تبدیل شده است.

رشد بیش از ۳ برابری جمع مبلغ سفارشها در کمپین امسال
تعداد و مبلغ سفارشها با استفاده از اعتبار چهارقسطه در این کمپین، نسبت به سال گذشته جهشی جدی داشت؛ رشد سفارشهای چهارقسطه بر اساس مبلغ، بیش از ۳ برابر و بر اساس تعداد، ۲ برابر نسبت به کمپین سال قبل افزایش پیدا کرد و نشان داد که کاربرانی که قبلا تنها تجربه پرداخت نقدی داشتند، امروز به شکل گستردهتری به سمت خرید اعتباری روی آوردهاند.

در رفتار خريد کاربران، تصوير روشنی از سبد خريد در اسنپپی شکل گرفت؛ محصولاتی مثل کنسول بازی PS5، آيفون ۱۷ پرومکس، گوشی سامسونگ گلکسی A16، ايرپاد ۴ و اسپرسوساز ميگل جزو پرطرفدارترين کالاها بودند. در دستهبندیها نيز پنج گروه «زيبايی و سلامت»، «کالای مصرفی»، «مد و پوشاک»، «خانه و آشپزخانه» و «کالای ديجيتال» بيشترين تعداد سفارش را به خود اختصاص دادند. بر اساس مبلغ سفارش هم پنج دسته «زيبايی و سلامت»، «طلا و اکسسوری»، «مد و پوشاک»، «خانه و آشپزخانه» و «کالای ديجيتال» در صدر قرار گرفتند؛ تصويری که نشان میدهد اعتبار اسنپپی هم برای مخارج روزمره و هم برای خريدهای گرانقيمت و دارايیهای بلندمدت استفاده شده است.
لیگ برندگان اسنپپی
به گزارش اسنپپی، این شرکت در طول کمپین جمعهی پرتخفیف خود طرحی به اسم «لیگ برندگان اسنپپی» را اجرا کرد، این لیگ همزمان با کمپین «جمعهی پرتخفیف» اجرا شد تا کاربرانی که به شکل مستمر خرید اعتباری انجام میدهند، در کنار بهرهمندی از تخفیفها، شانس بردن جوایز بزرگ را هم داشته باشند. جوایزی مثل یک دستگاه خودرو تویوتا BZ4X Pro به عنوان جایزه اصلی که در همکاری با شرکت برساوش تامین شده، ۷ آیفون ۱۷ پرومکس، ۷ کنسول بازی PS5، ۷ کنسول بازی ایکس باکس و جوایز متنوع و ارزشمند دیگر برای برندگان درنظر گرفته شد. این لیگ با همکاری برخی از فروشگاههای کلیدی اسنپپی مانند خانومی، تکنولایف، ایرانسل، جینوست، جانبی، فیلیمو، چرم مشهد و میوگلد برگزار شده است.
نقاط عطف این کمپین
در کمپين «جمعه پرتخفیف» چند اقدام کليدی مسير خريد را تغيير داد؛ افزايش سقف اعتبار بخشی از کاربران تا ۵۰ ميليون تومان، بازگرداندن برخی از حسابهای تعليقشده به دليل تأخير در پرداخت و راهاندازی صفحه «آبی و روشن» با هدف ارائه آمارهای لحظهای و ايجاد شفافيت، از مهمترين نقاط عطف اين کمپين بود.
روایتهای کسبوکارهای همراه با اسنپپی
در این گزارش همچنین کسبوکارهای مختلفی از همکاری با اسنپپی صحبت کردهاند. فروشگاهها و برندهایی همچون ایرانسل، خانومی، تکنولایف، فیلیمو، جینوست، بانیمد و بسیاری از کسبوکارهای شریک با اسنپپی روایتهای خودشان از همکاری در جمعهی پرتخفیف اسنپپی را ارائه کردهاند.
اسنپپی، بازیگر اصلی ایکامرس در ایران
در مجموع، دادههای کمپین جمعهی پرتخفیف ۱۴۰۴ نشان میدهد که اسنپپی از یک ارائهدهنده صرف خدمات پرداخت اعتباری، به بازیگر اصلی تجارت الکترونیک ایران تبدیل شده است. بازیگری که با ارائه بستری به هزاران فروشگاه مختلف تجربهای متفاوت از رشد را برای آنان رقم زده و تجربهای باکیفیت از خرید را نیز برای کاربران و مصرفکنندگان به ارمغان آورده است.
مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.