راه‌اندازی هزار و ۵۰۰ واحد بوم‌گردی در کشور

به گزارش تجارت‌نیوز، علی اصغر مونسان پنجشنبه شب در حاشیه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در جمع خبرنگاران مشهد افزود: قرار بود ۴۰۰ واحد بوم گردی در ابتدای کار دولت را به ۲ هزار واحد برسانیم که این رقم هم اکنون از هزار و ۵۰۰ واحد عبور کرده و موجب کمک به رونق روستاهای کشور شده است.

وی اظهار کرد: این حرکت که اشتغالزایی خوبی برای روستاها داشته است تداوم خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم تعداد واحدهای بوم گردی را تا پایان کار دولت دوازدهم به ۲ هزار واحد برسانیم.

وی از حمایتهای مجلس و دولت در تصویب قوانین در این حوزه خبر داد و گفت: در این راستا سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال در بخش گردشگری روستایی در نظر گرفته شده که ۵۰ درصد آن به صنایع دستی و بقیه به بخش گردشگری تعلق می گیرد.

اقامت مسافران در ایام نوروز ۶ درصد افزایش یافت

معاون رئیس جمهوری نیز گفت: از ۲۸ اسفند ماه پارسال تاکنون بیش از ۷۴ میلیون نفرشب اقامت در کشور ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: در سه روز نخست سفرهای نوروزی رشد اقامت مسافر بیش از ۲۳ درصد بود و این روند حرکت رو به رشد داشت که براساس پیش بینی ها رشد ۲۵ درصدی را تا پایان تعطیلات انتطار داشتیم.

وی گفت: با توجه به بارشهای اخیر و هشدارهای ادارات مدیریت بحران در استانها، روند رو به رشد سفرها و اقامت مسافران کنترل شد و کاهش پیدا کرد.

مونسان افزود: اگر بارندگی و مسایل بعدی مربوط به آن رخ نمی داد امسال نوروز متفاوتی را در حوزه سفرها تجربه می کردیم که امیدواریم در سال ۹۸ روند رو به رشد سفرها ادامه داشته باشد.

منبع: ایرنا

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *