همگام سازی خودکار گوگل درایو و گوگل فوتوز متوقف می شود

رسانه کلیک – شرکت گوگل قصد دارد تا به منظور رفع برخی مشکلات ناشی از همگام سازی خودکار گوگل درایو و گوگل فوتوز، این ویژگی را متوقف کند.

شرکت گوگل روز گذشته اعلام کرد که تا ماه آینده، تغییرات عمده ای را در گوگل درایو و گوگل فوتوز اعمال می کند که به واسطه آن، دیگر امکان همگام سازی خودکار تصاویر در این سرویس ها وجود ندارد. به گفته گوگل، نحوه اتصال این دو پلتفرم به یکدیگر بسیار پیچیده است و در برخی مواقع، موجب حذف اطلاعات می شود.

پس از اعمال این تغییرات، عکس ها و ویدیوهایی که به گوگل درایو اضافه می شوند دیگر در گوگل فوتوز قابل رویت نخواهند بود و عکس این موضوع نیز صادق است. علاوه بر این، اگر آیتمی از یک پلتفرم حذف شود، همچنان روی پلتفرم دیگر باقی می ماند. توجه داشته باشید فایل هایی که قبلا همگام سازی شده اند، هنوز در هر دو سرویس قابل دستیابی هستند و از این بابت، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

ویژگی تازه ای به نام “Upload from Drive” به نسخه جدید گوگل فوتوز اضافه شده که به کاربر اجازه می دهد تا تصاویر و ویدئوهای خود را با کیفیت اصلی از گوگل درایو انتخاب کرده و سپس آن ها را به سرویس فوتوز اضافه کنند. با این حال از آنجایی که در آینده امکان همگام سازی درایو و فوتوز وجود ندارد، این آیتم های افزوده شده سهم ذخیره سازی شما را در هر دو سرویس کاهش می دهند، مگر آن که به محض افزودن فایل به سرویس جدید، آن را از سرویس قبلی حذف کنید.

با این حال اگر از نرم افزار Backup & Sync روی دسکتاپ استفاده می کنید، فایل های کیفیت اصلی اضافه شده به درایو و فوتوز، تنها یک بار شمرده می شوند و بدین ترتیب دیگر سهم ذخیره سازی کاهش پیدا نمی کند.

Source: neowin

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *