به زودی شش ویژگی جدید اندرویدی برای تمام کاربران عرضه می شود

رسانه کلیک – کمپانی گوگل به زودی شش ویژگی جدید را برای کاربران اندرویدی عرضه خواهد کرد که در ادامه به معرفی و بررسی مختصر هر یک از آن ها می پردازیم.

کمپانی گوگل به تازگی ویژگی های اندرویدی جدیدی را معرفی کرده که از جمله آن ها می توان به آشپزخانه ایموجی (Emoji Kitchen) و کتاب های صوتی با راوی خودکار (Auto-narrated Audiobooks) اشاره کرد. حال به نظر می رسد که این غول تکنولوژی، شش ویژگی جدید دیگر را به وجود آورده که به زودی در اختیار تمام کاربران قرار می گیرند.

شش ویژگی جدید اندرویدی عبارتند از حالت تاریک برای اپلیکیشن Google Maps، یک ابزار بازرسی کلمه عبور جدید برای کاربران (Password Checkup)، قابلیت زمان بندی پیام ها در اپلیکیشن Google Messages، فرمان های جدید دستیار برای حالت بدون دست، نسخه جدیدی از اپلیکیشن TalkBack، و چند نمونه سفارشی سازی جدید برای Android Auto. جزییات هر یک از این ویژگی ها به علاوه تغییرات و بروزرسانی های جدید را می توانید در ادامه مطالعه کنید.

ابزار Password Checkup

اولین مورد از شش ویژگی جدید اندرویدی، ابزار بازرسی پسورد است. این ابزار، اعتبارنامه های لاگین ذخیره شده کاربر را بازرسی کرده و موارد احتیاطی را در ازای کلیدواژه های مخاطره آمیز شناخته شده، خاطرنشان می کند. این ویژگی از قبل برای کاربران PC قابل دسترس بوده و به زودی برای کاربران اندرویدی نیز عرضه می شود.

با استفاده از این ابزار، اگر کاربر قابلیت AutoFill را جهت ذخیره اعتبارنامه ها روی گوشی هوشمند خود فعال کرده باشد، آنگاه سرویس به بازرسی هر گونه اطلاعات مخاطره آمیز پرداخته و در صورت نیاز، به کاربر توصیه می کند تا کلمه عبور خود را تغییر دهد.

Message Scheduling

اپلیکیشن Google Messages حالا می تواند پیام ها را زمان بندی کند. این ویژگی در ماه سپتامبر سال گذشته توسط برخی کاربران شناسایی شد، هر چند که از سوی کمپانی مورد تایید رسمی قرار نگرفت.

با استفاده از این قابلیت جدید، کاربر بالاخره می تواند تنها با باز کردن اپلیکیشن، نوشتن پیام مورد نظر برای مخاطب خود، و سپس نگه داشتن انگشت روی دکمه ارسال، از گزینه های متعدد برای زمان بندی استفاده کند. علاوه بر امکان انتخاب زمان بندی های پیشنهادی توسط اپلیکیشن، کاربر می تواند زمان و تاریخ مورد نظر را جهت ارسال پیام تنظیم کند.

Google Maps Dark Mode

تقریبا تمام اپلیکیشن های گوگل به حالت تاریک یا همان دارک مود مجهز هستند. به عنوان یکی دیگر از شش ویژگی جدید اندرویدی ، حالت تاریک به اپلیکیشن Google Maps اضافه می شود. البته این ویژگی قرار بود در سال 2020 عرضه شود. با این حال، کاربران اندرویدی به زودی قادر به استفاده از آن خواهند بود.

به زودی شش ویژگی جدید اندرویدی برای تمام کاربران عرضه می شود

به زودی شش ویژگی جدید اندرویدی برای تمام کاربران عرضه می شود

برای فعال کردن دارک مود در اپلیکیشن گوگل مپ، ابتدا باید به بخش تنظیمات اپلیکیشن رفته و سپس گزینه Theme را انتخاب کنند. در این بخش، با فعال کردن دکمه لغزشی کنار عبارت Always in Dark Mode (یا احتمالا هر عبارت دیگری شبیه به این) نمای اپلیکیشن به حالت تاریک می رود.

Hands-Free Google Assistant Commands

فرمان های دستیار گوگل بدون نیاز به دست، چندان ویژگی جدیدی به حساب نمی آید. با این حال، فرمان های جدیدی به این دستیار اضافه شده که استفاده از آن را راحت تر می کند.

به زودی شش ویژگی جدید اندرویدی برای تمام کاربران عرضه می شود

به زودی شش ویژگی جدید اندرویدی برای تمام کاربران عرضه می شود

با بهبود این قابلیت، کاربران حالا می توانند فعالیت های متعدد نظیر تنظیم ساعت هشدار، پخش موسیقی، ارسال پیام های متنی یا برقراری تماس را بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی انجام دهند. به علاوه، مجموعه جدیدی از کارت ها به وجود آمده اند که اطلاعات پایه را روی صفحه قفل نمایش می دهند.

Updated TalkBack

بروز رسانی صفحه خوان TalkBack جزو یکی دیگر از شش ویژگی جدید اندرویدی به شمار می آید. صفحه خوان TalkBack مخصوص افراد نابینا یا کم بینا طراحی شده که حالا با استفاده از جسترهای بصری بیشتر، یک منوی یکپارچه، یک منوی کنترل خوانش جدید و غیره، بهبود پیدا کرده است.

طبق گفته های گوگل، جسترهای چند انگشتی جدیدی با یادگیری آسان برای دستگاه های پیکسل و گلکسی (سامسونگ) عرضه شده اند تا به واسطه آن ها، امکان تعامل با اپلیکیشن ها آسان تر شود. در ضمن، کنترل های خوانش جدید با سوییپ های سه انگشتی قابل تنظیم خواهند بود. فرمان های صوتی جدید و پشتیبانی از دو زبان دیگر در صفحه کلید بریل TalkBack، از جمله موارد بروزشده دیگر به شمار می آیند.

Android Auto Customization

بروزرسانی جدید سرویس Android Auto از والپیپرهای سفارشی و دلخواه و همچنین بازی های فعال شونده با صدا پشتیبانی خواهد کرد. گوگل همچنین قصد دارد تا برای مواردی نظیر مخاطبین و یا فعالیت هایی مثل بررسی آب و هوا یا تنظیم ترموستات، آیکون های میانبر را به وجود آورد.

به زودی شش ویژگی جدید اندرویدی برای تمام کاربران عرضه می شود

به زودی شش ویژگی جدید اندرویدی برای تمام کاربران عرضه می شود

یک نمای چند صفحه ای جدید نیز مخصوص راننده ها عرضه می شود که در هنگام بزرگ بودن صفحه نمایش یا وجود افراد متعدد در خودرو، حریم شخصی راننده را به خوبی حفظ می کند.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *