رسانه های مجازی محتوای مخاطبین را دستکاری یا حذف می‌کنند!

 رسانه کلیک – چقدر به رسانه های مجازی مانند فیس‌بوک، یوتیوب، توییتر یا اینستاگرام اعتماد دارید؟ آیا می‌دانستید که این شبکه‌ها می‌توانند محتوای شما را حذف یا تغییر دهند؟ شبکه های اجتماعی این روزها شدیدا از واکسن کرونا دفاع کرده و هر مطلبی را که خلاف دریافت واکسن باشد را جز خط قرمزها شمرده و حذف می‌کند.

حذف و تغییر محتوای کاربران رسانه های مجازی در حالی اتفاق افتاد که واکسن کرونا وارد خط قرمزهای این شبکه‌ها شد. شواهد ازاین‌قرار است که برخی رسانه‌های جریان ساز هرگونه محتوایی را که شامل مخالفت با زدن واکسن کرونا باشد را به حاشیه کشیده و یا حذف می‌کنند.

سانسور گسترده رسانه های مجازی در مورد تزریق واکسن کرونا با اعتراض رسانه‌های مستقل مواجه شده و حتی منجر به افشاگری برخی از کارکنان این شبکه‌ها شده است.

سوت زن یا افشاگرانی از فیس‌بوک در شبکه TECHNOCRACY.NEWS اعلام کرده‌اند که تکنوکرات‌های فعال در فیس‌بوک در حال تبانی در زمینه واکسن هستند. آن‌ها با همکاری نزدیک بیگ فاراما یا شرکت‌های بزرگ دارویی تلاش می‌کنند تا واکسن‌های ژنتیکی را که هنوز به‌طور کامل آزمایش نشده‌اند و جواب خود را پس نداده‌اند برای کل جهان تبلیغ و تجویز کنند.

گفته‌شده است که رسانه های مجازی این روزها سعی دارند با از بین بردن تردیدها نسبت به واکسن کرونا به نفع بنگاه‌های بزرگ تکنولوژیکی عمل کنند. به همین دلیل است که اگر شما در یکی از این شبکه‌ها محتوایی با مضمون بی‌اثر بودن این واکسن‌ها منتشر کنید و یا مخاطب خود را به نحوی از تاثیر آن دلسرد کرده باشید، محتوای شما شناسایی شده و برایتان اخطاریه صادر خواهد شد. این مطلب حتی در ایران نیز تجربه شده است. چند روز پیش یکی از رسانه‌های داخلی خبری را در یوتیوب که مرتبط با درمان بیماری کووید ۱۹ از طریق طب سنتی در ایران بوده است را منتشر کرده و در کمال شگفتی شاهد حذف مطلب و ارسال اخطاری شدیداللحن از جانب یوتیوب بوده است. در ادامه سایت موردنظر از طرف یوتیوب به مدت یک هفته مسدود شد و این شبکه اعلام کرد که اطلاعات را صرفا باید از سایت سازمان بهداشت جهانی دریافت کرد!

جالب است بدانید که فیس‌بوک و سایر رسانه های مجازی می‌توانند محتوای هدفمند را به صفحه شما ارسال کرده و این‌گونه به دیده شدن مطالب خود کمک کنند. هدف اصلی این رسانه‌ها آن است که با طبقه‌بندی تمامی مطالب، محتواهایی که خارج از خط قرمزها طبقه‌بندی می‌شوند را شناسایی کرده و حذف کنند.

خط قرمزهای رسانه های مجازی کدام ها هستند؟

درست است که این اقدام اخیر رسانه های مجازی نوعی سانسور محسوب شده و اعتراضاتی را در پی داشته است اما در حالت کلی این شبکه‌های چه در ایران و چه در خارج، دارای خط قرمزهایی هستند که برای کنترل محتوای نامناسب و یا برای بالا بردن امنیت کاربران مفید تلقی می‌شوند برای مثال محتوای کودک‌آزاری، ضد دین، موضوعات غیراخلاقی ازجمله خط قرمزهای داخلی و خارجی محسوب می‌شوند.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *