شاهد پیشرفت در وین هستیم

به گزارش تجارت‌نیوز، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین گفت که در دور هفتم و هشتم مذاکرات وین پیشرفت‌هایی در برخی از حوزه‌ها حاصل شده است.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه در توییتی نوشت:

«ما در دو حیطه شاهد برخی پیشرفت‌ها بوده‌ایم؛ یکی در مذاکرات و دیگر در ارزیابی‌های عمومی شرایط پیرامون مذاکرات وین. هم‌اکنون این ارزیابی‌ها برای اولین بار از ماه ژوئن شامل عناصر مثبت هستند. این بدان معناست که مذاکره‌کنندگان واقعا پیشروی داشته‌اند.»

هشتمین دور گفتگوهای رفع تحریم در وین عصر دوشنبه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفته و در خصوص نحوه ادامه گفتگوها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید و تصریح نمود که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفتگوها آمادگی کامل دارد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار جامعه را از صفحه جامعه دنبال کنید.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *