تولید میوه افزایش یافت؛ خرید آن نصف شد!/ ۱۰۰ گرم آناناس؛ ۲۲۲ هزار تومان

به گزارش تجارت‌نیوز، آمار نشان می‌دهد تولید محصولات کشاورزی نسبت به پنج ماه نخست سال گذشته رشد ۱٫۵ برابری دارد. اما این موضوع هم منجر به کاهش قیمت میوه نشد. آن‌طور که فعالان صنفی می‌گویند گرانی‌ها کاهش ۵۰ تا ۶۰ درصدی خرید میوه را در پی داشت.

آن‌طور که رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار به سایت خبری بازار می‌گوید، فراوانی هم میوه را ارزان نکرد.

بر اساس اعلام مصطفی دارایی‌نژاد به دلیل هزینه‌های جانبی و افزایش قیمت‌هایی که در بحث کارگر، حمل‌ونقل و بسته‌بندی محصولات شاهد هستیم، کاهش قیمت و افزایش خرید میوه به میزانی که انتظار می‌رفت، محقق نشد.

اخیراً نیز فیلمی در شبکه‌های اجتماعی از یکی میادین میوه و تره‌بار منتشر شد که نشان می‌دهد حجم زیادی از انواع میوه‌ها به دلیل نبود تقاضا برای خرید میوه و انباشت، در حال فاسد شدن است. طوری که فروشندگان به دورریختن این محصولات روی آورده‌اند. در این بین حتی برای میوه‌هایی هم که قیمتشان سرشکن است تقاضایی وجود ندارد.

افزایش خرید میوه به شکل دانه‌ای

فیلم‌های منتشرشده در کنار اظهارات دارایی‌نژاد حاکی از افزایش تقاضا برای خرید میوه به شکل دانه‌ای است.

دارایی‌نژاد کاهش خرید میوه را تائید کرد و گفت: امسال تولید محصولات کشاورزی ما ۱.۵ برابر نسبت به سال قبل بیشتر شد. ولی از آن طرف تقاضای خرید و مصرف میوه و صیفی ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافت.

در این میان عده‌ای از مردم که توانایی خرید میوه را ندارند با مراجعه به برخی از میوه‌فروشی‌ها به دنبال یافتن میوه‌های دورریز و یا در حال فساد هستند. این در حالی است که اکنون بسیاری از خانواده حتی برای تامین اصلی‌ترین اقلام صیفی‌جات مانند پیاز، سیب‌زمینی، هویج و … دچار مشکل شده‌اند.

جولان میوه‌های لاکچری در بخش دیگر بازار

به‌رغم اینکه بسیاری از خانوار ماه‌ها بدون میوه سر می‌کنند، در یخچال برخی خانواده‌ها فقط میوه‌های لاکچری مشاهده می‌شود. نگاهی به قیمت برخی از میوه و سبزیجات در بازار قیمت‌های غجیب و غریبی را به تصویر می‌کشد.

برای مثال در حال حاضر یک عدد میوه دراگون فروت در یکی از سایت‌های فروش آنلاین میوه و سبزیجات بین ۱۴۵ هزار تا ۱۹۵ هزار تومان است. قیمت اسلایس آناناس ۱۰۰ گرمی نیز  ۲۲۲ هزار تومان است.

در این سایت قیمت یک کیلوگرم موز ۴۷ هزار و ۹۰۰ تومان، گلابی ۷۲ هزار تومان، هلو انجیری ۴۲ هزار تومان، شلیل ۴۰ هزار تومان، خیار ۱۷ هزار تومان در حال عرضه است.

در یکی دیگر از سایت‌های فروش آنلاین خرید میوه، یک عدد خربزه با قیمت ۵۲ هزار تومان در حال فروش است. یکی از نکات قابل توجه در فروش این نوع میوه این است که در توضیحات آن عنوان می‌شود: «این محصول با دقت فراوان دست‌چین شده، اما از داخل آن خبر نداریم. لطفاً با در نظر گرفتن ریسک خرید انتخاب کنید.»!

مطلب خرید از میادین میوه و تره‌بار مجازی می‌شود را در تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *